HTML

kwind-camino

2011. februárjában végleg eldőlt bennem: végig szeretném járni a francia Camino-t. Ennek állomásairól, eseményeiről, történéseiről tervezem írni ezt a blogot...

Friss topikok

Linkblog

"Utad apró csodákkal lesz teli..."

2011.04.13. 15:15 Kwind

A felszerelésekkel kapcsolatos tájékozódásom során rá kellett, hogy döbbenjek, hogy az Út költségei mellett bizony komolyan számolnom kell a szükséges vásárlások anyagi vonzatával is. Nincs bakancsom, hátizsákom, megfelelő súlyú hálózsákom, ruházatom, gyakorlatilag semmim. Azon túlmenően, hogy mindenből a legkönnyebb - és természetesen a legmegfelelőbb - eszközöket kell beszereznem, semmit sem tudtam arról, hogy melyik miért jó, a másik pedig miért nem alkalmas céljaimnak.

Az első túraboltba, ahová  a virtuális világon túl "élőben" is betértem nagyon kellemes élménnyel lettem gazdagabb. Betérvén nézelődni kezdtem a bakancsok világában, mert az volt az első, amit mindenképpen meg szerettem volna venni, tekintettel az utazás közeli voltára, hiszen még össze is kell, hogy csiszolódjunk addig. Rövid nézelődésemet egy fiatalember "segíthetek-e" kérdése szakította meg. Közöltem, hogy köszönöm, a bakancsokat nézegetem. Kérdezte, hogy milyen célra tervezem a vásárlást. Na itt szembekerültem azzal, hogy el kéne mondanom, hogy én, aki semmit nem tudok a túrázásról, csak úgy egyből "ide nekem az oroszlánt is" a Camino-val kezdek, ahhoz kell lábbeli. Próbáltam kikerülni a konkrét választ, de miután tudtam, hogy rövid időn belül kiderül, hogy semmit se konyítok a dologhoz, a következőt mondtam: Nem igazán van tapasztalatom, de egy hosszabb túrára keresnék megfelelő felszerelést. A fiatalember elmosolyodott és szelíden nekem szegezte a kérdést: "A Camino-ra készül?" Mindezt olyan természetességgel, hogy biztos lehettem abban, hogy nem én vagyok az első kocatúrás, aki "hasonló cipőben" segítségre szorul.

Őszintén mondhatom, hogy a fiatalember kimerítő tájékoztatást adott nemcsak a bakancs, de a hátizsák, a zokni és minden más tekintetében is. Nem akart rábeszélni semmire sem, sőt segített, hogy minél több felszerelést próbáljak fel, érezzem a különbségeket. Ajánlotta, hogy nézzek a lehető legtöbb helyen körül ahhoz, hogy megtaláljam a számomra legmegfelelőbb holmikat.  Így is tettem. Még aznap elmentem két helyre, ahol hasonló fogadtatásra leltem. Valahogy egyik helyen se éreztem azt, hogy megmosolyognának a nullkilométeres kezdőkénti 800 km-es bevállalásomnak.

Semmit sem vásároltam. Mégis gazdagabb lettem egy új és kellemes tapasztalattal: ritka ma már az ilyen kerskedői / emberi hozzáállás.

Még valami volt, ami kézzelfoghatóvá vált: nem tudom, hogy a várható költségeit miből finanszírozom a felszerelésemnek. Kezdtem látni, hogy amit vásárolnom kéne összegszerűleg milyen volument fog képviselni és mély gondolkodásra sarkallt, hogy mi lehet a megoldás. Nem vagyok egy kölcsönkérős típus, de végső esetre még ez a lehetőség is megfordult a fejemben. Merthogy a jegyeim már megvannak, úgyhogy annak az esélye, hogy elinduljak, mindenképp nagyságrendekkel megnőtt, de hogy miben és mivel, azzal kapcsolatban erős kételyeim voltak.

Többedszerre ültem le és próbáltam hozzávetőleges költségvetést készíteni várható kiadásaimmal kapcsolatban az útra és a felszerelésre vonatkozóan is. Plussz előtte voltam az adóbevallási időszaknak. Tavaly év vége felé, amikor a volt munkahelyemen történő elszámolásra került sor, figyelmeztetett a pénzügyes kolléganő, hogy kb százezer forintot mindenképpen rakjak félre, mert általában nem számolnak rá az emberek, hogy az adóbevallással kapcsolatban ekkora fizetési kötelezettség várható. Miután számomra a könyvelés világa olyan, mintha japánul beszélnének hozzám, kedves volt és felvállalta, hogy március elején ha meglátogatom, akkor segít elkészíteni az adóbevallásomat.
Miután március elejét írtunk és mielőbb tudni szerettem volna, hogy mennyi pénzt kell ténylegesen adóba befizetnem - és így mennyi pénzben tudok gondolkodni az Úttal kapcsolatban -, ezért felkerestem a volt kolléganőt. Az odaadott papírokat bevitte a számítógépbe, nézett ide-oda, felállt, szekrényhez ment, visszament a számítógéphez. Én meg közben ültem egy széken és csendben magamban mondogattam, hogy "csak ne kelljen sokkal többet fizetnem százezer forintnál, csak ne kelljen többet fizetnem százezer forintnál..." Kolléganő egyszercsak megszólalt: Mondd a számlaszámodat. Vagy postán kéred? Nem értettem a kérdést. Értetlenkedésemre közölte, hogy háromezer forintnyi adóvisszatérítésem van, azt kell, eldöntenem hogyan akarok hozzájutni.
Gombóc volt a torkomban... "Utad apró csodákkal lesz teli..." Ez volt az első gondolatom. Nem hittem el amit mondott. Megkértem, hogy nézze át mégegyszer, hiszen épp ő mondta, hogy mennyi lesz a várható fizetési kötelezettségem. Azt mondta, hogy igen, így szokott lenni. Azonban valaki a végleges számfejtésnél mégiscsak levonta az adóelőleget. Nem így szokták, de valamiért ez most mégiscsak így történt. Nézzem meg.... és elkezdte mutogatni, aminek felét se láttam, értettem már. ... "utad apró csodákkal lesz teli..."  na de ekkorával??? Az adóra félretett pénzt fel tudom használni a felszerelésem megvételéhez. Mégiscsak meglesznek a szükséges dolgok kölcsön nélkül is... Mondanom se kell: nagyon boldog voltam! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-camino.blog.hu/api/trackback/id/tr272823207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása