HTML

kwind-camino

2011. februárjában végleg eldőlt bennem: végig szeretném járni a francia Camino-t. Ennek állomásairól, eseményeiről, történéseiről tervezem írni ezt a blogot...

Friss topikok

Linkblog

Nemi (ekezet van az e-n!) bonyodalom...

2011.05.21. 16:45 Kwind

Utolso jelentkezesem ota a haladasi utemem meglehetosen lelassult. Ennek tobb oka is van. Viana nagyon szep kis hely volt, tul vagyok az elso bocadilloson, amivel azonnal megbaratkoztam, azota is azt vacsorazom, ha tehetem. Aki nem ismeri, ez egy hosszu bagett fele felvagva, benne nagyon finom sonka es sajt. Sok felekeppen lehet kerni, de nekem ez jott be legjobban.

Vianabol elindulva meglehetosen kalandosan alakult az eletem. A masodik emeleti agyrol kora reggel menekulesszeruen tavoztam hajnali 5 orakor, amikor meg sotet volt. Nana, hogy nem talaltam meg a jelet. Az a keves helyi, akit ebren talaltam szepen raterelt a Logronoba vezeto fokozlekedesi utra. Mondtak, hogy egy kilometerre becsatlakozik a Camino utba. Be is csatlakozott, csak nem Viana utan, hanem Logrono elott egy kilometerrel. Igy kb 10 kmt gyalogoltam egy szal fejlampaval a fòut mellett sotetben a jelre varva. Nagyon sokat kivett belolem ez a szakasz, Navarette-be erve eldontottem, hogy nem megyek tovabb. egyszeruen nem ment. Majd ket orat vartam az albergue nyitasara, ahova az elsok kozott mentem be es a legnagyobb pakolas kozepette masfel orat aludtam a kimerultsegtol. Utana ugy dontottem, hogy lemegyek a dokihoz a pottyeimmel, mert egyre tobb volt beloluk. Na ott megtudtam, hogy semmi kozuk a naphoz, hanem a ket nappal korabbi szallason poloska volt az agyban. Nemi otthonnal valo konzultacio utan kiderult, hogy minden holmimat ki kell mosni 60 fokon, akkor pusztulnak csak el az allatkak.

Reggel megkertem a hospitalerot, hogy maradhassak, mert volt mosogep, rendes volt megengedte, de meg kellett varni amig megszaradnak a cuccaim. Igy esett, hogy az alberguenal utolert Dori es Viki, akikkel egyutt kezdtunk SJPP-ben. Jot beszelgettunk, aztan ok indultak tovabb Ventosa-ba, a kovetkezo telepulesre.

Varakozas kozben kiderult, hogy mi volt az aznapi "kesedelem" ertelme, de mivel ez kicsit hosszu tortenet majd kesobb tudom csak elmeselni. A lenyege: sajnos tanuja lehettem, hogy egy holland caminos tarsamnak be kellett fejeznie az utjat.

En viszont folytattam a kovetkezo faluig, ahol nemcsak a magyar lanyokkal talalkoztam, hanem befutott Zoli is a negyedig honfitarsunk, akivel indultunk.

Nagyon jo szallas volt, nagyot aludtam a szokasos bocadillos utan. Reggel gregorian enekre ebredtunk. Kicsit szurrealis elmeny volt, amikor a vecen az elet nagy dolgat gregorian zenere alkotom... :) De egyik legkellemesebb szallas volt eddig.

Zoli, ma itt vagyunk a lanyokkal Azofraban a ketszemelyes szallasnal, amit irtal. Ma egy "csajos" nap volt, egyutt mentunk egesz uton es beszelgettunk. A szallas itt is kellemes, most eloszor nem lesz csak egy ausztral no szobatartsam, akit veletlenul Klaranak hivnak. A hospitaleronak az edesanyja magyar volt, nehany szot tud is magyarul. Ket nagy puszit is kaptam tole, majd elmeselem kesobb, hogy miert.

Nem gyozom megkoszonni a biztatast, amit kapok. Nagyon jo erzes am. Probalok legkozelebb is jelentkezni amint lehet!

 

 

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-camino.blog.hu/api/trackback/id/tr992921694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aniko1010 2011.05.21. 20:02:41

Szia Klári!
Most ittunk az egészségedre egy jagert :)
puszi,
A

Z_ 2011.05.21. 20:03:26

Hola Peregrino!
Köszi a beszámolót. Sajnálom, hogy bogaras lettél, remélem sikerült megszabadulni tőlük.
Örülök, hogy jól haladsz és érdekes-kellemes emberekkel találkozol, valamint a kommunikáció sem okoz gondot. :-)
Vasárnap (holnap) fox besétálni a kakasos templomba, de valószínű hogy nem ott alszol. Mármint nem a templomban, hanem Santo Domingo de Calzada településen :-) Valószínűbb, hogy Granon-ig elmész. Ott ezt a szállást ajánlják: Albergue parroquial San Juan Bautista.
Nem írtad, hogy milyen időd van.
Fogyózol, hogy nem a zarándok menüt eszed?
A bocadillos con jamon finom, én azt magamnak készítettem kint :-)
Beírtuk a térképbe merre jársz így folyamatosan veled vagyunk! Remélem érzed :-)))
Buen Camino!

Attisbau 2011.05.22. 07:51:21

Szia. Becsüllek 60 fokban fürdeni nem semmi.Egyél rendesen nekem, nem elfogyni az úton.Puszilunk szia.

szamira 2011.05.22. 15:42:00

Köszi, hogy írtál!
Továbbra is szurkolok nektek!
Csak így tovább!
Buen Camino!

klara.b 2011.05.23. 10:55:04

Szia Klári!

Nem inkább bolha volt az a poloska? :)
Remélem meg tudtál tőlük szabadulni...
Nagyon izgalmasan hangzik az utazás,csak így tovább.

sok puszi

évap 2011.05.23. 20:44:17

Szia Klári! Remélem, már nem viszket annyira a csípés, a gyógyszerészünk szerint 6-7 nap alatt múlik el. Nagyon jól tetted, hogy mindent kimostál! A térképen figyeljük merre jársz! Vigyázz magadra, szeretünk. Puszi, Mi

Kártevőirtó · http://www.omnicid.hu 2012.11.27. 17:57:47

Egy tanács a poloskákhoz.
A 60C-on történő kimosás rendben van, de a nem mosható kényes tárgyakkal sem árt vigyázni.
Amerikában van már 60C-ra melegítő bőrönd, de nálunk az egyszerű zárt szemeteszsák is megteszi.
Nem szabad hosszú hónapokig elővenni, elpusztul a dög. Némi segítség az oldalunkon, a poloska beazonosításához: www.poloskairtas.hu

Kwind 2012.11.27. 18:23:17

@Kártevőirtó: Igen, akkor nem írtam le részletesen, de minden textil kimosásra került, az is ami nem nagyon bírta a 60 fokot. Egy technikai pólóm esett áldozatul az esetnek. Összement. Fel tudtam utána venni, de nem volt kényelmes. Minden más egyebet, amit nem lehetett mosógéppe tenni (hátizsák, egyéb eszközök) fekete szemeteszsákba lettek téve és a napon szaunát csináltunk nekik. (szerencsére épp sütött a nap) Igy a gyógyszeres dobozom kivételével minden átesett a fertőtlenítésen. De köszi a honlapot, mert épp az egyik ismerősöm panaszkodott, hogy albérletbe ment és ott találkozott az állatkákkal. Nem tudom azóta talált-e megoldást, de továbbítom a honlapcímet.
süti beállítások módosítása