HTML

kwind-camino

2011. februárjában végleg eldőlt bennem: végig szeretném járni a francia Camino-t. Ennek állomásairól, eseményeiről, történéseiről tervezem írni ezt a blogot...

Friss topikok

Linkblog

Ahogyan kezdődött...

2011.04.13. 12:40 Kwind

Zoli barátom tavaly februárjában említette először, hogy Camino-ra készül. Fogalmam sem volt, hogy mi az. Aztán pár szóval elmesélte. Már akkor szöget ütött a fejemben a gondolat. A tesómnak el is meséltem, hová készül egy ismerősöm. Az első reakciója az volt, hogy "az se normális, aki 800 kilométert gyalog tesz meg, amikor repülőn, vagy vonaton is meglehet...". Végülis lehet igazsága - gondoltam. Azért megnéztem néhány dolgot a neten a Camino-ról, de azon kívül, hogy "ez azért egy tök jó dolog lehet", nem jutottam.

Azt, hogy Zoli megkezdte zarándoklatát, igazándiból csak a netről tudtam meg. Azért valahol belül foglalkoztatott az útja, úgyhogy egy elküldött sms-en keresztül próbáltam meg támogatni/bátorítani, ami mindíg jól jöhet egy nehéz pillanatban. Talán később is előveszi az ember, hogy erőt merítsen belőle, hogy szeretettel gondolnak rá az otthon lévők és szorítanak neki. Kívántam, hogy "megkapja" a Camino-tól azt, amiért vállalkozott rá.

Hazatértét követően néhányszor beszélgettünk neten keresztül, küldött pár fotót és nagyon tetszettek. A képek is, meg az a feeling is, ami érződött az elmeséléséből.

Ahogy telt az idő, anélkül, hogy kerestem volna, valahogy mindíg elém került ez a téma. Hol egy cikk, hol egy tévében futó több részes dokumentumfilm, hol egy-egy könyv hirdetése kapcsán, de időközönként belebotlottam a dologba. Ez adott lehetőséget, hogy néhány percig-óráig eljátszak a gondolattal, hogy "mi lenne, ha...".  De aztán gyorsan lebeszéltem magam róla: a bokámnak biztos nem tetszene a dolog, a fejemnek még kevésbé... Szóval, ez egy klassz dolog lehet, de nem nekem...

Ez év februárjában eljött az idő, hogy meglátogassam Zoli barátomat és családját. Nagyon klassz helyen laknak, a béke szigete. Miután tettünk az ebédet követően egy kellemes sétát a közeli dombtetőre, levezetésképpen betette a többszázas nagyságrendből álló Camino-n készült fotógyűjteményét. Órákon át néztük és mesélt róla. A történetéről, a személyes élményeiről, az út során történt eseményekről. Ki tudja hányadszor... Úgy éreztem, hogy minden pillanatát átéli újra és újra elbeszélései során. Megmutatta a felszereléseit, amiben megtette az utat. És mutatott még valamit, amiről már korábbi beszélgetésünk során egyszer szó esett: egy könyvet. A címe El Camino - Kis titkok könyve. Az írója Varga Lóránt személyes ismerősévé vált egy Camino klubbos délutánt követően.

Úgy gondoltam elkérem tőle a könyvet, mert nagyon tetszett az estébe nyúló elbeszélése. Szegény gyerkőcök biztosan szidtak engem - még a vacsora is kitolódott miattam...

Másnap reggel kezembe vettem a könyvet, gondolván, hogy belelapozok. Csak azért álltam fel ezután, hogy papírzsepihez jussak. Soha életemben nem történt még velem ilyen. Akik ismernek egy kicsit, ők azért tudják, hogy nem vagyok egy sírdogálós típus. De ezt a könyvet végig könnyeztem.

Lóránt - elnézést, hogy csak így "leLórántozom" - nem útikönyvet írt, hanem abba a belső gondolatvilágába engedett bebocsátást amit átélt, ami formálódott benne az út során, mindvégig küzdve azzal a tétova kérdéssel: valójában író-e ő? Nos azóta több helyen, több kommentet olvasva, illetve több emberrel beszélve bátran gyarapíthatom azon emberek táborát, akik azt állítják: igen, író! Aki ennyi embernek, ilyen mélyen megérintve a lelkét képes papírra vetni gondolatait, annak kijár ez a megszólítás.

Fél nap alatt kiolvastam a könyvet. Ültem kagylófotelkámban a kezemben a könyvvel és legbelül akkor mondtam ki először: nekem is ott a helyem... Nem tudom pontosan megfogalmazni, hogy miért, egyszerűen belül tudom, hogy mennem kell..

Elkezdtem nézegetni azt, hogy mennyibe kerülne a repülőjegy... mennyibe kerülne a vonatjegy. "Próbafoglalást" csináltam, hogyan is lehetne kivitelezni, mennyibe is kerülne ez a teljes út. Az tisztán látszott, hogy ez nem lenne egyszerű történet az anyagiakat tekintve. A felszerelés problémájáról nem is beszélve, akkor az még igazándiból nem is jutott eszembe.

Gyakorlatilag állandóan ezen téma körül keringtek a gondolataim. Milyen klassz lenne, ha... Hogyan kéne csinálni, ha... Ha már ott vagyok, maradni kéne a végén Barcelonában... Ha... Ha... Ha... nem lenne érzékeny a bokám, nem lenne érzékeny a fejem... Aztán feltettem magamnak a kérdést: tulajdonképpen mit is csinálok most? Kifogásokat keresek. Hogy miért NEM lehet belefogni ebbe az egészbe! Tulajdonképpen az élethelyzetem PONT a legmegfelelőbb. Ki tudja mikor lesz olyan lehetőségem mégegyszer, hogy ennyi ideig el tudjak szakadni a hétköznapokból. Hogy nem szorít annak a kényszere, hogy adott egységnyi szabadság vehető igénybe egy évben. 

Életem fordulóponthoz érkezett. Le kell zárnom a múltat, amelyet nagyon szerettem és kiteljesítette az életem. Mindígis azt szerettem volna csinálni, ami a hivatásom volt, de ez a korszak lezáródott. Valami új dolgot kéne kezdeni az életemmel, de egyenlőre még a "sebeimet nyalogatom". Nem tudom merre tovább. Talán a bennem lévő kérdésekre én is választ kaphatnék, mint ahogyan sikerült Zoli barátomnak és Lórántnak is... Talán ez is motivált a döntésben...A könyv olvasásához  képest egy héten belül megvolt a repülő- és a vonatjegyem... Születésnapi "ajándék" magamnak...

 

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-camino.blog.hu/api/trackback/id/tr772822783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papaleone 2011.04.28. 19:01:31

Kedves Kwind!

Személyesen nem ismerjük egymást és nem tudhatsz arról, hogy a Camino-ról való gondolkodásomat te indítottad el. Februárban közös barátunkkal, Zolival trécseltünk a Frei Cafe-ban és megemlítette, hogy kezded összeszedni a cuccaidat a Camino-ra. A Camino-ról elősször akkor hallottam amikor Zoli kiírta valamelyik közösségi oldalon a profiljára, hogy egy kicsit elvonul a civilizációtól. Azt gondoltam, hogy biztos ismét külszolgálati kiküldetésre megy. Tavaly egy kávézás alkalmából megemlítette hogy merre járt. Elálmélkodtam, hogy nem semmi a srác, de a hümmögésen és tiszteleten túl semmi. Csak annyit tudtam, hogy irdatlan a táv, több mint 1 hónap és valahol Spanyolországban. Most a februári kávézás alkalmával ismét megemlítette a Camino-t és hogy te elszántad magad és nekivágsz, most kezded összeszedni a cuccaidat. Elköszöntünk és a buszon végig ezen gondolkodtam. Kb 30-40 perc az út és járt az agyam, hogy mi is ez az egész. Hazaértem, intravénásan rácuppantam az éltető hálóra és 2 napig nem hagytam abba az infó gyűjtését. Egyre jobban tetszett a dolog és mikorra leestem a hálóról meg is született a döntés. Ez maga az újabb kihívás. Volt már annyi az életemben, nosza rajta, itt a következő. Hívtam Zolit, hogy tartson már ugyan egy élménybeszámolót, mert döntés született, de természetesen még sok-sok személyes tanácsra, ötletre van szükségem. Zoli, mint mindig azonnal nagyon lelkesen és segítőkészen a rendelkezésemre állt.

A családom hozzáállása az érdekes volt! Már megszokhatták tőlem, hogy vannak ötleteim, na de ez! A fiaim véleménye leegyszerűsítve: Nem vagyok én jól összerakva, minek gyalogolni ha lehet menni kocsival, repülővel is. És ennyit menni? Ha az embernek nincs problémája, csinál magának. Mások csak annyit mondtak: Atyaúristen! A feleségem a „pár „ deka súlyfölöslegemre utalt és a fájós ízületeimre. Bár azt mondta, hogy ha ezért el tudom hagyni azt a „pár” dekát akkor ebből még ő is profitál.

Ha a döntés már megszületett akkor a kifogások, problémák már csak arra valók, hogy elhárítsuk, megoldjuk őket. Így ezeken a fenti dolgokon csak mosolyogni tudtam.

Már csak az időpont volt kérdéses. És egyben a legnehezebb. Szívem szerint már „holnap” indultam volna, de hát sajnos, vagy szerencsére nagyon be vagyok táblázva egész évre. Jogállásomat tekintve hasonló cipőben járok veled és Zolival. Ettől akár lehetne is időm, de hál’istennek nincs. De a jövő évi tervezést már úgy kezdtem el, hogy a Camino volt az alap és e köré szerveztem, szervezem a többi dolgomat. Tehát nekem még egy évet kell várnom az indulásra. Egészen pontosan 1 év és 1 napot, ugyanis 2012. április 29-én fogok indulni, azaz holnaphoz 1 évre.

Zolitól megkaptam a blogod elérhetőségét és azonnal rávetettem magam. Nagyon jó, érdekes stílusban írsz, tetszik és kíváncsian olvasom és várni fogom a következő, következő, következő bejegyzést. Látszik, hogy te is szereted körbejárni a dolgokat, alaposan felkészülni a feladatra. Kezdtem már én is összeszedegetni a dolgaimat, felmértem, hogy mi áll a rendelkezésemre, mit kell vennem. Azóta nyitott szemmel járom az outdoor boltokat külföldön is, de még nem kell kapkodnom.

50 hét múlva már gondolom hasonló szinten leszek bezsongva mint te most 2 héttel az indulás előtt. Hogy tervezed a blogod írását az útról? Napi, 2 napi, heti frissítéssel, vagy csak a végén írod meg az „emlékezést”?

Amíg indulsz, addig is sok türelmet a felkészüléshez, kitartást az „úton”.
Üdv:
PApaleone

Kwind 2011.04.29. 08:12:16

Kedves PApaleone!
Zoli érezhette azt a megilletődöttséget, amikor elmondtam neki indulási szándékomat, mint amit soraid alkalmával éreztem. Furcsa dolog tudni, hogy egy februári döntésem más ember életére is kihatott ily módon. De nagyon jó! :)

Egyébként ha jól gondolom, akkor én láttalak már. Ott voltál egy Camino Klubos találkozón a könyvesboltban. Majdnem egyszerre érkeztünk, és Te elég korán távoztál. Az a helyzeti előnyöm volt, hogy tudtam Rólad, hogy ott leszel, csak mire megszólíthattalak volna, már láttam, hogy elmenőben voltál.

Köszönöm, hogy Te is megosztottad első élményeidet a Caminoval kapcsolatban.
Nem kevés noszogatásra kezdtem hozzá a bloghoz, de már nem bánom, mert jó dolog. Az Út ideje alatt is szeretném majd írni, ha lehetőségem adódik rá. Nem tudom milyen rendszerességgel megy majd, ez ott kint fog eldőlni. Úgy hallottam, hogy az első szakaszon kevesebb a számítógépes ellátottság, meg aztán nem egyedül leszek egy gépre. De azért igyekezni fogok. :)

Ha a felkészüléseddel kapcsolatban tudok bármit is segíteni, csak szólj, ugyanolyan szívesen teszem, mint Zoli.
Köszönöm a bíztató sorokat is, azt hiszem jó adagra szükségem is lesz majd a vándorlás során.
Üdvözlettel: Kwind
süti beállítások módosítása