HTML

kwind-camino

2011. februárjában végleg eldőlt bennem: végig szeretném járni a francia Camino-t. Ennek állomásairól, eseményeiről, történéseiről tervezem írni ezt a blogot...

Friss topikok

Linkblog

Santa Catalina de Somoza-ban

2011.06.02. 16:43 Kwind

O jaj, remelem Attis a labad mar jobban van! Meg jo hogy nem a Ram-szakadeknal tortent az eset, ott kicsit nehezebb lett volna hazavergodni...

En csupa jo hirrol szamolhatok be. :) Leon egy szep kis varos, elso nap csak pihentettem a labam, gondoltam ha a lanyok masnap megerkeznek, akkor ugyis meg fognak nezni mindent. Becsuletesen fekudtem az agyamban egy kb 40-50 agyas terem egyik also agyan a Bences-eknel. Kihasznaltam, hogy a telefonba el lett mentve nehany konyv, igy nem unatkoztam.

Masnap ujra kellett csekkolni, igy Dorival es Vikivel harman elfoglaltuk az egyik also negyes agyat. Az uj tapas amit kiprobaltam - a Flector izesitesu - egeszen jonak bizonyult az Ibuprofenes variacioval, mert masnapi setanal ugyan ereztem a labamat, de nem az a nyers fajdalom volt mar. Sutiztunk, soroztunk, elmentunk vacsizni egy torok kajaldaba a Mayor Plaza csucskeben. Akkora adagot kaptunk, hogy szegyen szemre a felet ott kellett hagynom, nem birtam megenni. A katedralis kivulrol nagyon szep volt, persze belulrol is, de Burgost meg se kozeliti. Se Santa Domingo de Calzadat.

A masnapi terveket este beszeltuk meg. Tudom Zoli, hogy Te a bekas tonal leterest javasoltal, en azonban kifejezetten  taktikai okokbol a kevesbe latvanyos, de joszerevel aszfaltmentes utat valasztottam inkabb (csak a telepuleseken volt bitumen) a labam miatt. Egyebkent a bekak most is ott voltak... :)

Doriek lemaradtak egy kavezonal. En viszont megtaltosodtam, vagy mi, mert olyan elannal mentem, hogy meg se alltam Hospital de Orbigoig. Ez 32-33 km. Na jo azert megalltam pihenni, labapolni, masszirozni, inni, kajalni meg ha fotoztam persze, de iszonyuan ment a gyaloglas. Persze a vegere fajt a labam egy picit, de nem ugy, ahogy korabban. Az a bizonyos Murphy torvenye, hogy ilyenkor persze csak felso agy jut... :)

A Paroquial Albergueben szalltam meg, egy kitudja hanyszazeves kedves helyen. Kulonos hangulata volt. Mivel eleg keson ertem oda igy mosasbol csak a legszuksegesebbet csinaltam meg, mert tartottam tole, hogy nem szarad majd meg estere.

Ma reggel ismet idoben sikerult indulni. Ja azt elmeselem meg, hogy reggelente az indulaskor bizony nincs tobb 5-6 foknal. Ilyenkor gyakorlatilag mindent magunka kell venni, annyira huvos van. Ejszaka is elkel a plusz takaro.

Ma gyonyoru tajra erkeztem. Mar a napfelkelte is szep volt, csinaltam is par fotot. Ilyenkor mindig sajnalom, hogy nincs a nagy gep velem, bar igazan helyt all a regi kis gepem is. Raadasul sikerult masik SD-kartyat venni bele, amivel mukodik is. :)

Viszonylag gyorsan ertem Astorgaba. Ut kozben talalkoztam Daviddel, a los angelesi sraccal, mondta, hogy egy kicsit belassult. Csinaltunk kozos fotot. Megismerkedtem egy amerikaban nehany honapja elo angol egyetemi tanarnovel. Egy kicsit fura az angolja.... Vagy az enyem az. De azert megertjuk egymast. Meg egy szarvas is kedveskedett a hajnali seta soran, igaz csak nehany masodpercig.

Kesobb mar Astorga elott onkentes pecsetelos-donativos-kavezos hely volt. Egy mezitlabas, igen jokepu, hosszu haju srac meselt nekunk az egoista ember bezarkozasarol es a dolgokra nyitott ember boldogsagarol. Egy piros sziv volt a pecsetje... :)

Astorgaban meg akartam keresni Norat, a magyar hospitalerat a kozponti albergueben, de kiderult, hogy epp ezen a heten nincs ott. A varos hasonloan az elozoekhez nagyon szep volt, a foteren a harangot kongato figuakkal, egy meglepetes Gaudi hazzal (nem tudtam, hogy itt is lathatok egyet) es egy monumentalis katedralissal. Sajna oda nem lehetett bemenni. Egy supermercado-ban bevasaroltam es jol bekakaoztam ebed gyanant.

Meg 10 km-t gyalogoltam (igy ma osszesen 26-ot, amivel nagyon elegedett vagyok a tegnapi 33 es nehany napi nyuglodes utan) mire elertam Santa Catalina de Somozaba. Az utolso 5 km folyamatos emelkedo volt, de hihetetlenul szep, sarga viragu bokrokkal teli hatalmas korpanoramas videken, fantasztikusan szep volt. Tavolban havas hegycsucs latszik, balra a Ferro Cruz hegyetol. Most eloszor hallgattam zenet az uton, Zoran zeneje kulonos alafestese volt a tajnak. Remelem egy eletre belemivodott a kepe.. :)

(Azt azert tudni kell, hogy bar a reggelek hidegek, delutanra az arnyek nelkuli napon pecsenyere lehet sulni. Ez is egy ilyen szakasz volt... )

Az itteni albergue egy luxushelynek szamit. Nagymosast tartok, szeles, also agyam van, es csak 10 agy van egy syobaba. Jelenleg meg csak negyen vagyunk benne, de estig meg be is tellhet. Gyonyoru udvara van, tele fecskekkel es egy baratsagos cicaval. Maga a tokely. Vacsira valamilyen talat fogok enni, mondjuk baconos, tukortojasos, sultkrumplisat... Es sort! :)

A kovetkezo megallomat Foncebadonba tervezem holnap, az csak 18 km, de a vege erosen hegynek fel. Ez lesz az utolso megallo a tervek szerint a Ferro Cruze elott. Oda napfelkeltere szeretnek erni. Remelem sikerul, de ez meg odebb van...  

Koszonom mindenkinek az aggodo es a biztato sms-eket is. Jol eso erzes tudni, hogy ennyien gondolnak felem... :) Tobb... meghato... :) Koszonom! :)))

 

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-camino.blog.hu/api/trackback/id/tr572951892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aniko1010 2011.06.02. 19:19:44

Szia Klári!

Zoli olvasta fel, amit írtál, én rögtön "adminisztráltam" a hűtőre mágnesezett térképen. Tulajdonképpen nem is értem, de bőgtem egy sort hozzá :D

Gyorsan lecsekkoltuk a google műholdason merre jársz és megnéztem, hogy Santiago még 260 km - google szerint 2 nap 6 óra :D - ok, azért nem kell ennyi idő alatt megtenned :)))

Puszi és élvezd az utat!
A+Z

szamira 2011.06.02. 19:28:57

Szia Klári!
Örülök, hogy a lábad már engedi a továbbhaladást!
Hú mindjárt a vaskeresztnél vagy!
Napfelkeltekor biztos gyönyörű lesz!
Buen Camino!

Z_ 2011.06.02. 20:07:22

Kedves Klári!
Örülünk a bejegyzésednek mindig, most pedig különösen, hogy működik a lábad és sugárzik belőled, hogy jól érzed magad :)
Már régen túl vagy a fél úton és "csak" két magaslatot kell megmásznod. Reggel hidegre készülj a Cruz Ferronál, de az utána következő szakaszon csodálatos látványban lesz részed, egészen Ponferradaig és a sárga virágú bokrok finom édes illatot árasztanak. A szállást a városba érve balra kanyarodva találod majd meg, jó nagy :) (ott van a lovagvár is)
Szóval hamarosan leteheted a kövedet....
Foncebadonban ne hagyd ki az esti meditálást, éneklést és a frissen szeletelt sonkát :)
Várjuk a következő jelentkezést!
Buen Camino!
Z

klara.b 2011.06.05. 19:06:32

Szia Klári!

Csodálatos élményekben van részed és örülök hogy ennyire élvezed minden pillanatát.Kivéve persze a lábfájást...
Voltunk Attiéknál,kicsit szülinapoztunk is és persze sokat emlegettünk.Biztos csuklottál jó sokat.:)
Csak így tovább,mi itthon drukkolunk Neked!
Várom a következő bejegyzést...

sok puszi,Klári

évap 2011.06.06. 18:34:32

Szia Klári!
Napok óta várjuk a híreket, remélem, nincs semmi gond! Sokat gondolunk Rád, vasárnap A. kérdezte mi van veled, hol jársz. Üzeni, hogy Ő is támogat. Szeretünk
süti beállítások módosítása