HTML

kwind-camino

2011. februárjában végleg eldőlt bennem: végig szeretném járni a francia Camino-t. Ennek állomásairól, eseményeiről, történéseiről tervezem írni ezt a blogot...

Friss topikok

Linkblog

A fejeddel is kell jarnod a Caminot...

2011.05.25. 13:15 Kwind

Ismet itt! :)

Legutobbi jelentkezesem ota eltelt mar nehany nap, nekem olyan, mintha ezer eve lett volna, annyi miden tortenik. :)

Azofra utan, ami egy nagyon kenyelmes, peregrinobarat hely volt "atsetaltunk" Santa  Domingo de Calzadaba. Na itt megint potyogott a konnyem, hogy nincs nalam a nagy fenykepezogepem. A katedralis gyonyoru volt, akar egy egesz napot el tudtam volna ott tolteni. De menni kell tovabb, megceloztuk Granont.

Granonban mindenkeppen szerettem volna megszallni. Ha barki is komolyabban erdeklodik a Camino irant biztosan talalkozott ennek a helynek a nevevel, ahol  a harangtoronyban, szukseg eseten a kapolnaban is lehet aludni. 5*-os modon, a foldon matracokon. Megis mindenki itt akar megszallni, mert olyan kulonleges hangulata van. A konyvek azt irjak, hogy 25 ferohely van atlagban a mi bovitheto. Na mi estere lettunk 50-en... De.... A szallas donativo, es mindenkinek jutott harom fogasos vacsora borral. Kellemes kandallos tarsalgoban egyutt keszitik a kajanakvalot. En kenyeret vagtam fel a vacsihoz. Nagyon hangulatos volt. :)

A kovetkezo allomasunk Belorado volt, ahol kulon aludtam a lanyoktol. Ok megalltak az elso alberguenel, en szerettem volna tovabb menni, de az aszfalt, vagy a betonra erve csigalassuva valok, mert annyira faj tole a labam. Bar nem tul nagy varos, de annyi eleg volt a labamnak, hogy bemenjek a templom melletti reszig es azt mondta a labam, hogy eleg volt neki.

Kezdek rajonni, hogy a Camino nem a tervkeszitesek helye. Mindig sok mindentol fugg, hogy teljesitheto-e az adott celkituzes. Mar most latom, hogy az egeszet nem fog sikerulni gyalog megtenni, mar most 2 nap "kesesben" vagyok magamhoz kepest es meg hol a vege. Tegnap megkaptam a "figyelmeztetest" is.. Egy kanadai-spanyollal beszelgettem, aki azt mondta, sokan nem gondolkodnak a fejukkel. A Camino nem errol szol. A Camino ott van 1000 eve es ott is lesz 1000 ev mulva is. A testemnek engedelmeskednem kell... Sokan azert fejezik be ido elott, mert nem ezt teszik...

Itt Beloradoban tortent meg egy aranyos dolog. Egy regi templom van kozvetlenul a Camino menten. A templomban log egy harangkotel... Nem alltam meg, hogy ne huzzam meg egyszer.... :)

Tegnapi nap nagy vallalast kellett tenni a labainkkal. Miutan az egiek segitseget kertuk elozo nap a harangos templomban, nekialltunk 28 km-t megtenni egy kozepesen nehez terepen. San Juan de Ortegatol Agesig 4 km  van a vegen. Ott mar vegig azt mondogattam magamban, hogy "nem - faj - annyira, nem - faj - annyira". Vegre beertem Agesbe. A lanyok vagy ket-harom ora mulva ertek be. Este konzultaltunk, hogy a kovetkezo szakasz Burgosig nagyon sok betont tartalmaz (csak a varosban 8 km), amit en sem vallaltam be. 

Reggel felkelve atsetaltunk Atapuercaba - aszfalton persze - ahol megegyeztunk, hogy Villafriaig (Burgos szele) elmegyunk taxival, es onnan busszal  a belvarosi reszig. Most itt vagyunk a burgosi szallon, innen irogatok. A valtozatossag kedveert most Dori van dokinal. Az esti kupaktanacsban a mai napi piheno mellett holnappal kapcsolatban eldontjuk, hogy "behozzuk-e" a ketnapos lemaradasunkat vonattal vagy busszal. Egyszeruen pihentetni kell a labainkat, ha vegig akarjuk csinalni a Caminot, maskent nem megy.

Itt a katedralist lattuk mar kivulrol, lenyugozoen szep. Delutan megnezzuk belulrol is. Meg van itt a varosban egyeb latnivalo is. Egeszen mas mint Logrono volt, baratsagosabb.

Megintcsak meg kell koszonjem mindenkinek az aggodast es a jokivansagokat. Hiszitek vagy sem, konnyekig lehet hatodni rajtuk. De a masik ket lany is ugyanezt mondja, hogy neha elerzekenyulnek a kommenteken es a leveleken, amit a mailcimeikre kapnak. Koszonom, hogy ennyire gondoltok ram. Higgyjetek el en is Ratok! :)

Amint lehet majd ismet jelentkezem.. :)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-camino.blog.hu/api/trackback/id/tr302931303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papaleone 2011.05.25. 17:05:32

Szia Klári!

Igaza van a spanyol kanadai társadnak, a testednek engedelmeskedned kell! Kár lenne belerokkanni, vagy sérüléssel, rossz élménnyel haza jönni! Gondolj arra, hogy belőled csak egy van, másokból olyan sok. Vigyázz arra az 1-re. Ha n+1 napig tart, akkor addig tart. Azt gondolom, hogy itt az előre eltervezett etapokat simán lehet módosítani, ez nem az 5 éves terv valamelyike. Sok, sok adhoc döntés, az adott szituhoz való alkalmazkodás. Ne kössön a terv, mert akkor több görcs lesz, mint a nevetés. Megérdemli a tested a pihenést.Kíváncsi leszek az enyém, hogyan fog muzsikálni 1 év múlva?

Milyen az időjárás? Sok eső van?

Jó utat, és csak nyugodtan. Kitartást és sok-sok élményt!

Papaleone

Aniko1010 2011.05.25. 19:30:40

Ah... rohanok az udvarra szólni Zolinak, hogy írtál!... aztán majd el is olvasom, hogy mit :D
Már aggódtunk!

Aniko1010 2011.05.25. 19:53:40

Szia Klári!

Egyetértek az előttem szólóval, hagyd a görcsöt és a tervet, élvezd a folyamatot és a flow-t. Ha fáj, ne azt mondd, hogy nem fáj, inkább ezt: Jól vagyok, jól van a lábam, megteszi az utat! Köszönöm a lábamnak, a testemnek, hogy egészséges! Akár meditálj is rá egy kicsit, még menet közben is lehet. Az elme hatalma hihetetlen :)

Puszi és drukk ezerrel!
A

Z_ 2011.05.25. 20:10:34

Szia Klári!

Mire ezt olvasod, már megnézted a burgosi katedrálist is belülről (fényképezőgép hiánya) és láttad El Cid koporsóját is a falon. :-)))
Mindig örülünk, ha hírt hallunk felőled. Már kezdtünk aggódni, pedig csak pár napig nem írtál.
Látod az sms-t is egyszerre írtuk :-)
Hol fáj a lábad? A lábfejed a hólyagoktól, vagy feljebb az inszalag? Ne tartsd vissza magad, menj orvoshoz. Azt fogja mondani, hogy "don't walk", de legalább ad gyógyszert és krémet. Ha kell pihenj és/vagy utazz előre. (Sztem a barcelonai pihenő miatt lehet, hogy nem érdemes sietni, majd megnézed máskor azt a gyönyörű várost)
Burgos után már sok-sok földút lesz :-) és gyönyörű tájak, nem sok szintkülönbséggel.
Látjuk a neten, hogy jó idő van arrafelé, nem fázol :-)
Én nem Burgosban, hanem Tardajosban aludtam és a következő megálló Castrojeriz volt. Ez egy szép kisváros egy kisebb hegy oldalában, minek a tetején van egy vár. Ha ott alszol, akkor a Casa Nostra jó hely.
Vigyázz magadra és a lábaidra (sajnos fájdalom nélkül a legtöbb embernek nem sikerül, csak tudd, hogy mennyi az elég. Ha a fájdalom miatt nem élvezed az utat, akkor pihenj!)
Várjuk a következő híreket!
Élvezd az utad!!!!!
Buen Camino!

TAndi69 2011.05.25. 21:00:11

Álmomban Mesteremmel
tengerparton jártam, s az életem
nyomai rajzolódtak ki mögöttünk:
két pár lábnyom a parti homokon,
ahogy Õ mindig ott járt velem.

De ahogy az út végén visszanéztem,
itt-amott csak egy pár láb nyoma
látszott, éppen ahol az életem
próbás, nehéz volt, sorsom mostoha.

Riadt kérdéssel fordultam az Úrhoz:
"Amikor életem kezedbe tettem,
s követõdnek szegõdtem Mesterem,
azt ígérted, soha nem hagysz el engem,
minden nap ott leszel velem.
S most visszanézve, a legnehezebb
úton, legkínosabb napokon át
mégsem látom szent lábad nyomát!
Csak egy pár láb nyoma
látszik ott az ösvényen.
Elhagytál a legnagyobb ínségben?"

Az Úr kézenfogott, s szemembe nézett:
"Gyermekem, sose hagytalak el téged!
Azokon a nehéz napokon át
Azért látod csak egy pár láb nyomát,
mert a legsúlyosabb próbák alatt
téged vállamon hordoztalak!"

Gondolok Rátok :-) várom, hogy írjatok. Vigyázzatok magatokra! Andrea

szamira 2011.05.26. 14:05:06

Szia Klári!

Örülök az új híreknek!
annak már nem annyira, hogy a lábatok nehezen viseli a megpróbáltatásokat.
gondolok rátok sokat!
élvezzétek minden pillanatát amit csak lehet, az útnak!
Buen Camino!
süti beállítások módosítása