HTML

kwind-camino

2011. februárjában végleg eldőlt bennem: végig szeretném járni a francia Camino-t. Ennek állomásairól, eseményeiről, történéseiről tervezem írni ezt a blogot...

Friss topikok

Linkblog

Elso tapasztalatok

2011.05.14. 19:17 Kwind

Na ezt most masodszor irom, mert az elsot sikerult kitorolni.

Csak roviden tudok irni, mert sokan várnak a gepre es ekezet nelkul. Az elso tapasztalataimban vannak jok es rosszak is. Hogy a rosszal kezdjem, iszonyu a tomeg. Egyszeruen alig van hogy egyedul lehetne vandorolni.

Elso nap eljutottam Orissonig, ott sajnos nem volt hely a szallason. Mivel az idojaras nagyon rossz volt (50 m alatti latotav es kodszitalas), nem mertem megkockaztatni elindulni a hegyekbe. A ket magyar fiu mar korabban tovabb ment, a ket magyar lanynak volt elozetesen szallasfoglalasa, nekem nem. Igy vissza kellett mennem 2,5 km-t, ami nem nagy tav, de 300 meter lefele. Nagyon rossz erzes volt. De egy nemet csapat karpotolt az egeszert, meg a masnapi latvany.

Masnap Honto-bol indultam at Roncesvallesbe. Nem volt konnyu, de jutalom volt a gyonyoru napsutes, igaz eros szellel, de fantasztikus tajjal. Semmiert nem hagytam volna ki. Szabadon elnek a lovak es  ott maszkaltak kozottunk. Halat adtam azert, hogy tegnap visszaparancsoltak az egiek. Lehetlen lett volna teljesiteni es kimaradtam volna ebbol a gyonyorusegbol.

Zoli! Roncesvalles teljesen megvaltozott. Nem ismernel ra. Oda a hangulatos boltives terem. Igazi modern turistaszallast csinaltak belole. 10 euroert. De a kaja jo volt a kocsmaban es megettem a paradicsomos tesztat is. :)

A mai nap gyilkos volt szakado esoben indultunk es valtakozo erossegu esoben tobbnyire ereszkedtunk a hegyen oklomnyi kovek kozott. Egyebkent is lassan tudok csak haladni, de ez nagyon kemeny volt. Gondolkodtam, hogy eljussak a kovetkezo telepulesig, de az egyebkent is tervezett Estibar/Zubiri-ban alltam meg. Nem volt hely a municipalban, ismet kenytelen vagyok megszallni magan albergueben, ami mondjuk konfortosabb, de dragabb.

A tomeg miatt meg kell valtoztatni a tervezest. Azt kell figyelembe vennem majd, hol van tobb szallashely mert lassu leven nem jut hely. Eddig ez nem volt gond majusba.

Most befejezem, majd ha lehet megint jelentkezem majd.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kwind-camino.blog.hu/api/trackback/id/tr42903817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papaleone 2011.05.14. 20:42:21

Szia Klári!

Már izgalommal vártam az első bejelentkezésed. De nem vesztél el!

Tudod: Teher alatt nő a pálma! A végére ezek a dolgok már csak apróságoknak fognak tűnni. A kis piros könyvben követem, hogy merre jársz! További jó utat! Papaleone

Aniko1010 2011.05.14. 21:02:02

Ma latolgattuk merre járhatsz. Mondtam Zolinak, hogy nyomtatok neked is egy térképet, kirakjuk a hűtőre és vezetjük hol jársz, mint neki tettem :)

szamira 2011.05.14. 21:07:45

Kitartás! Gondoltam ma is rátok, magyar lányokra ott a messzi Caminon.
Buen Camino!

Z_ 2011.05.14. 21:21:15

Szia Klári!
Kitartás, ezt az élményt nem adják ingyen :-)
Örülök, hogy a Pireneus neked is a szép oldalát mutatta (másodszor) :-) Nem értem mitől vannak annyian. Tavaly a szent évben és júniusban nem volt tömeg. A szállásokat kalkuláld előre és olyan helyen aludj, ahol több szállás is van. Képzeld, a tavalyi "párom" megint neki indult és most van Burgosban. Neki is megfájdult a lába és felhívott, h milyen gyógyszert kaptam (ibuprofen). Remélem neked nem lesz rá szükséged.
Szép időt! Buen Camino!!!!! :-)

Attisbau 2011.05.14. 22:13:46

Szia Klara.Olvaslak.A pireneusi pigmausokkal vigyázz!Minden reggel húzz cipőt.Szorítunk neked. Puszi

Ildó anya 2011.05.15. 12:09:07

Szia Klári! A tömegnek valószínűleg az az oka, hogy annyi szépet és jót, érdekességek tömkelegét írtad le a kis beszámolóidban, hogy mindenki személyesen is szeretne meggyőződni róla! :o)
Vigyázz magadra, ne felejtsd az ERŐ Veled van, csak a csuklódra kell nézni!!!!
Pussz, Anya

évap 2011.05.15. 17:11:05

Szia Klári!
ideért az eső! A milánói makarónim ezután mennyei étel lesz! Tegnap volt a rózsfüzér zarándoklat, sokat gondoltam Rád, de csak 7kmt gyalogoltam. Lélekben veled vagyunk, térképen követünk!Vigyázz magadra!!!! Puszi

klara.b 2011.05.17. 12:09:13

Szia Klári!

Na én is itt vagyok ám.ez nem tudom miért nem jutott eszembe,hogy itt fogsz jelentkezni.Atti mondta...:)
Nagyon drukkolok neked és büszkék vagyunk rád!
Vigyázz magadra és sok puszi :)
süti beállítások módosítása